Mesehősök a táplálkozásban, avagy a gyermekekre pozícionált élelmiszerek és a reklámok világa.
Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar (7624 Pécs, Szigeti út 12.)
16:15-17:00 | 0 szabad hely
A gyermekek a fogyasztó társadalom jelentős célcsoportját alkotják, potenciális fogyasztók és pénzzel rendelkező vásárlók. A felnövekvő nemzedék még soha nem állt a napjainkat jellemző mértékben a tömegtájékoztatási eszközök és a reklámok hatása alatt, amelyek alól az élelmiszerek sem kivételek. A gyermekek korukból adódóan könnyen befolyásolhatók. Amikor élelmiszerre költenek, elsősorban nem táplálékot vesznek, hanem a csomagoláson megjelenő vizuális élményeket (is) szeretnék átélni. Az élelmiszer-csomagolás és -címkézés marketingelemei révén az általuk közvetített emberi érzéseket is „megvásárolják”. Az élelmiszerforgalmazók a gyermekek könnyű befolyásolhatóságát használják ki akkor, amikor az – élelmiszerkereskedelem komoly szegmensét kitevő – gyermekekre pozícionált élelmiszerek értékesítésének ösztönzésére olyan elemeket használnak, amelyek a táplálkozást közvetlenül nem befolyásolják, mégis nagy hatással vannak azok fogyasztására. Ezek felismertetését, tudatossá tételét minél korábban el kell kezdeni annak érdekében, hogy a gyermekek élelmiszerfogyasztását ne a reklámok és bennük elrejtett életérzések határozzák meg, hanem a valós táplálkozási szükségletek.
Az interaktív előadást számos illusztráció és példa teszi emlékezetessé.
Regisztrációköteles program
Lejárt a regisztrációs határidő: 2024. szeptember 27., 10:00
Helyszín
Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar
7624 Pécs, Szigeti út 12.
Elméleti tömb, új épület, Orvosi Népegészségtani Intézet, SIOT 1035
Időpont(ok)
2024. szeptember 27.
16:15-17:00 | 0 szabad hely
Akadálymentesen megközelíthető
Szereplő(k)
Szervező egység(ek)
Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar
Tudományág(ak)
Orvostudomány
Programtípus(ok)
Interaktív előadás
Javasolt korosztály(ok)
10-14 éves